Du, man! Jo jag undrar om du känner tacksamhet över din rösträtt. Gör du det?

Går du omkring och tänker att jävlar vad najs att jag får rösta?  Tänker du att fan vad bra att jag har rätt att äga och rätt till mina pengar, tänker du så? Tänker du att det är väldigt bra att din fru enligt lag inte får tvinga dig till sex? Tänker du att det är fint att du får bli myndig? Eller är allt det här så självklart för dig att du inte ens har reflekterat över det? Om du inte har det, så tycker jag att du ska göra det nu.

Här är fler saker för dig, man, att reflektera över: Historiska årtal

4 kommentarer

Filed under Åsikter

4 responses to “Du, man! Jo jag undrar om du känner tacksamhet över din rösträtt. Gör du det?

  1. Har hittills i mitt fyrtioåttaåriga liv inte sprungit på en man som har reflekterat över det. Har väl i och för sig inte frågat alla men ändå. Däremot en hel del kvinnor som har koll på årtalen till och med… och då har jag inte ens frågat…

  2. Vi kanske skulle ge oss ut på stan med kamera och mikrofon och fråga stadens män?

Kommentera

