Snöbollseffekten

Den här veckan har jag minst sagt mycket för mycket att göra. Kursstart för Litteraturvetenskap 3, som jag ska läsa den här teminen, var i förrgår och då jag inte klarar av att vara på två ställen samtidigt, så var jag inte där utan på museet och satte upp min utställning. En konsekvens av att ha för mycket att göra kan för mig innebära att jag glömmer saker, men ändå kommer ihåg dem. Jo det är möjligt att glömma samtidigt som jag kommer ihåg. Det går till på följande sätt: Jag vet att vi ska till badhuset på tisdagmorgonen för att Storgullis har simning på tisdagmorgnar. Jag kommer ihåg det. Jag tänker på det. Jag pratar med Storgullis om detta, kollar så att hon packat sin väska och så. Men samtidigt så tänker jag att vi ska till skolan som vanligt och att vi bör gå hemifrån strax innan åtta. Effekten av detta blev… Inte bra. När hjärnan till slut fattade att vi bör gå hemifrån cirka halv åtta, så är klockan redan tjugo i åtta och jag och kidsen kastade på oss ytterkläderna, jag då endast iklädd pyjamasbrallor. Efter att vi hade lämnat Storgullis på badhuset och jag och Lillgullis är på väg till lekskolan, inser jag att jag inte kan ställa bilen på skolan, för jag har pyjamasbrallor på mig och de är inte så trevliga att vandra i, i 35 minuter i 9 minusgrader. Men om jag skulle ta bilen tillbaka så skulle jag få parkeringsböter, eftersom jag skulle till Linköpings universitet och inte skulle hinna dit, ha seminarium och åka tillbaka på bara tre timmar. Varför tre timmar, kanske ni undrar. Jo jag har fått låna far mins bil ett litet tag och med den följer en parkeringsbricka. Parkeringsbrickan gäller i tre timmar, efter det så måste en flytta fram tiden på parkeringsbrickan. Ja ni fattar vilket dilemma.

Så vad gjorde jag då? Jag la mig ner på golvet och stirrade i taket helt enkelt.

Nej då. Jag gick igenom alla alternativ jag hade och valde det som kändes minst krångligt helt enkelt. Det är lite så jag jobbar. Ibland är det mycket, ibland är det lite och när det är för mycket, så känner jag efter; vad är viktigt, vad måste jag göra och vad kan jag släppa.

20130106-140923.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Vardagens små händelser

Kommentera

