Allt som funkar funkar

Inspiration…

I möten med andra finner jag inspiration. Jag kan finna den i en blick hos en främling på spårvagnen, i ett simpelt ”hej” från och till någon halvosynlig granne, eller i ett långt samtal med en nära vän. Men när det inte finns några möten eller främlingsblickar, så får jag leta annorstädes. Som i ljuskällor. Jag myser ofta med ljusen, klurar ord och kluddrar.

20130106-135138.jpg

Att mata kroppen med vitaminer funkar också väldigt bra för mig. Av smodisar blir jag på bettet liksom. De gör mig hungrig i  magen men mätt i hjärnan och det driver mig framåt.

20130106-135154.jpg

När jag är uttråkad eller känner mig fast fotar jag  ”Från mitt perspektiv” och…

från mitt perspektiv 1

..leker en stund. Avbrott är viktigt.

20130106-135224.jpg

Att sticka. Kroppen är sysselsatt och hjärnan får fritt spelrum. Jag kommer på de mest briljanta idéer när jag stickar. Som att stoppa stickan i näsan. Hur briljant som helst.

20130106-160123.jpg

Och har ni hört talas om det dära internätet?! Där finns det oändligt mycket inspiration. Som exempelvis:

Bokkkei

Dos Family

Kan Dee

Karin Granstrand

Karkki

Le Love

Lindaaaa, art, love, life, music, fashion, books, movies

Persiljas Hus

Tattoologiskt

Och så mycket mer…

Ni rå?

Lämna en kommentar

Filed under Vardagens små händelser

Kommentera

