Ett superoviktigt inlägg, men ändock jävligt intressant om du frågar mig. Gör det. Fråga mig!

Jag blir väldigt irriterad när någon beskriver sig själv som djup. Det gör nästan lite ont i mig och jag vill gärna daska te människan som beskriver sig så. Lite som Pavlovs hundar liksom! Men varför blir jag så provocerad av detta, undrar jag. Folk får väl ändå beskriva sig själva som de vill. Det angår ju verkligen inte mig. Och ändå så bildas det ett grått åskmoln inombords, när de beskriver sig själva som djupa. För mig är det helt enkelt tabu.  Jag tror dig liksom inte. Beskriv dig gärna som filosofisk, grubblande, analyserande osv. men aldrig som djup. Jag tror att det är egenskap som jag inte tycker är okej att sätta på sig själv. Jag känner att det finns egenskaper som vi själva får säga att vi har och så finns det egenskaper som måste sägas utav andra. Jag kan exempelvis säga att min kompis Erik-Klas-Kristian är skitdjup, men Erik-Klas-Kristian få inte själv säga att han är skitdjup. Men jag har däremot inga problem med att min kompis Erik-Klas-Kristian säger att han är en gud på att lira gura, helt jävla fuckin awsome liksom! Jag  har inget emot skryt. Fram för mer skryt tycker jag. Säg att du är bra för helvete! Men säg för fan inte att du är djup. För jag tror dig inte.

Se så djup jag är:

20121210-210546.jpg

Jag dricker te, skriver poesi, läser svåra böcker, jag fotar i svart-vitt och det regnar tom på mig inomhus!

10 kommentarer

Filed under Åsikter

10 responses to “Ett superoviktigt inlägg, men ändock jävligt intressant om du frågar mig. Gör det. Fråga mig!

  1. ”Jag är djup” kanske är sånt som folk säger för att försöka övertyga folk (och kanske sig själva) om att de är något som de inte är. Ungefär som de som påstår att ”du kan lita på mig”.

  2. Det är lite samma problematik med personer som kallar sig själv ödmjuka. Det går inte riktigt att säga om sig själv på ett sätt som inte blir motsatsen.

Kommentera

