Osäkerhetens stund

 

Jag ger dig en röd tomat

 

Ett leende sprids på dina läppar

 

Jag säger till dig en massa ord

 

Ett tack kommer från din mun

 

 

 

I nästa stund flyger du iväg, men din kropp står kvar framför mig

 

Du slår en spik i mitt hjärta, som din hjärna inte förstår

 

Tröga meningar från din kropp, har en annan betydelse

 

Din närvaro är frånvarande

 

Du har lämnat mig ensam bredvid ditt skal

 
—————————————————————

 

 

 
Minnen 10:e mars 14:29

vatten rinner ur kökskranen
blickar kommer från vardagsrumstapeten
ord ramlar från dina kläder i garderoben
känslor hänger kvar i luften
minnen i mig efter dig

 

 

 

 
—————————————————————

 

 

 

 

 

 

Skönhetens furste

 

Kom till mig i natt och

fånga mig med din glödande själ.
Förför mig med kärlekens nakna ord och

kasta mörkret i ditt följe över mig.

 

Se min lust brinna för dig.

 

Kom till mig med ditt öppna skal och

smek mig med ärlighetens skönhet.
Trollbind mig med ditt vackra inre och

rör mig med din heta vilja.

 

Känn min åtrå för dig.

 

 

Kom till mig med ditt bultande begär och

ge mig din kraftfulla saft.
Fyll mig med din djuriska makt och

sprid dina dofter i extasens boning.

 

Hör det du ger mig.

 
Stanna hos mig tills mörkret försvinner och

se på mig med styrka från min kärlek.
Låt mig känna din ömhet och

höra ditt hjärtas sanna röst.

 

Vi möts i evigheten.

 
—————————————————————

 

 

 

 

 

 

 

 

Åååååå tonårsångest!!!

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

