30 cm luft emellan oss

 

 

 

Avstånd eller nära
i luften mellan oss?

Du sitter där

Och jag sitter här

Nära

Men ändå långt ifrån

Försöker jag känna om jag känner något?

Din doft hittar mig

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?

 

Det är tomt i
luften mellan oss

Människor pratar runt omkring om saker som inte berör mig

Som inte berör dig
Vi sitter tysta och lyssnar

Andas jag?

Andas du?

Din blick hittar min

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?

 

Din blick som jag längtar efter

Den är öppen

Och den bränner mig

Vad händer nu?

Vad gör jag nu?

Du går förbi mig på gatan

Du ser inte mig

Men jag ser dig

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?

 

Det är 30 cm luft emellan oss

Blicken jag längtade efter försvann

Är vi fortfarande tysta?

Sitter vi kvar här?

Jag ser dig

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?

Lämna en kommentar

Filed under Ord

Kommentera

